Na úvod rozhovor pre portál porovnajslužby.sk. Dozviete sa ako to celé začalo a kam to smeruje. Príjemné čítanie 🙂
,,Čím je človek starší a jeho priority sa menia, pochopí, že nie peniaze, ale budovanie toho, čo má zmysel (aj pre ostatných) a v čom ostane jeho vlastný odtlačok, je dôležitejšie.“
Prinášame Vám rozhovor s mladým a inšpiratívnym majiteľom športového obchodu v Žiline – Dual Sport, ktorý má zaujímavý a hlavne ľudský pohľad na svet biznisu.
Kde vznikol nápad otvoriť obchod a kedy?
Nápad otvoriť vlastný obchod vznikol počas Veľkej Noci v roku 2016. Bolo to bežné chlapské posedenie pri pivku. Debata sa stále točila okolo práce a akomsi znechutení z firiem, kde veľký patriarcha nehľadí na zamestnancov a najmä na zákazníkov, ktorí by mali byť práve na prvom mieste. V dnešnej dobe sa vo väčšine prípadov ľudia vnímajú ako čísla, akoby nemali mená, či svoje životy. Navyše čím je človek starší a jeho priority sa menia, pochopí, že nie peniaze, ale budovanie toho, čo má zmysel (aj pre ostatných) a v čom ostane jeho vlastný odtlačok, je dôležitejšie. V skratke povedané, vymenil som cestu istoty „Milión hodín – milión eur, avšak neviem kam smerujem a kto som…“, za cestu neistoty a tvrdej práce, na ktorú ale vykročím taký, aký naozaj som. Firma vznikala doslova po nociach súbežne so zamestnaním. Bolo to naozaj náročné obdobie, ale spomínam naň rád. Stálo to za to. V tom čase veľmi pomohli kolegovia a priložili ruku k výslednému dielu.
Aká je vízia Vášho biznisu?
Vízia firmy netkvie v materiálnych veciach. Je to o budovaní firmy, ktorá raz bude mať pevné miesto na trhu s množstvom pobočiek, servisných a školiacich stredísk, e-shopov a najmä spokojných zamestnancov. Práve spokojní zamestnanci nadväzujú na spokojných zákazníkov. Určite by každý z nás vedel vymenovať hneď niekoľko povolaní, kde sa stretáva s pracovníkmi, ktorí im akurát pokazia deň. A tak by to byť predsa nemalo, majú byť predsa profesionáli v obore a správať sa s úctou, alebo nie? Inšpiráciou bola najmä stabilita japonského manažmentu, zameraného skôr na plánovaný postup krok po kroku, ako na rýchle budovanie spoločnosti a silného individualizmu vo firme.
Aké sú Vaše najväčšie výhody oproti konkurencii?
Asi najväčšou výhodou u nás v Dual Sporte je prístup ku klientovi. Každý zákazník je dôležitý, to si opakujeme každý deň. Či už je to starší pán, ktorý sa pýta na cestu alebo zákazník, ktorý kupuje športovú výstroj na celý rok. So zákazníkmi si budujeme určitý priateľský vzťah a môžu si byť istí, že sa im vždy budeme snažiť pomôcť. U nás vždy garantujeme maximálnu profesionalitu a obsluhu naozajstných odborníkov v brandži. Každý z predajcov a servisných technikov má dlhoročné skúsenosti v danej oblasti. Nesnažíme sa „látať medzery“ brigádnikmi, nakoľko vieme, že najmä skúsení lyžiari a cyklisti veľmi rýchlo zistia, že ich obsluhuje laik-nováčik, ktorý o tom vie zväčša málo alebo nič. Našou snahou je aj vzdelanie a informovanosť samotných zákazníkov. Školenia a dlhá príprava pred samostatnou obsluhou sú veľmi dôležité stavebné prvky obchodu. Veď ako by nám chutilo v reštaurácii, kde je šéfkuchár študent bez praxe? Nemal by sa predsa najskôr učiť od ozajstných profesionálov?
Priblížte aké služby poskytujete a aké produkty predávate?
Už samotný názov Dual Sport predstavuje spojenie letného a zimného športu pod jednou strechou. Celoročne u nás nájdete pestrú ponuku lyží, lyžiarok, prilieb a veľký bazár. Pre letných nadšencov sú pripravené bicykle – nové aj používané, kolobežky, okuliare, športová výživa a veľa ďalších super vecí. Samozrejmosťou sú doplnky k spomínanému sortimentu. Nezabúdame ani na servisy a požičovne – lyží a bicyklov. V súčasnosti sme spustili aj novinky – servis kolieskových korčúľ a požičovňu kolobežiek. Do budúcna je pripravených množstvo nových projektov aj samotné rozšírenie predajne, takže sa bude na čo tešiť.
Aké máte ciele prípadne plány do budúcna?
Ako sme spomínali, cieľov do budúcnosti máme veľa, ale zo skúsenosti vieme, že všetko chce čas a postupnosť a najmä odhodlanie dané ciele realizovať. Vybudovanie kamennej predajne, servisného strediska, požičovne a e-shopu nás stálo veľa námahy a úsilia. Tým však určite nekončíme a do budúcnosti plánujeme ukázať fungovanie našej spoločnosti aj v iných mestách mimo Žilinu, čo bude určite veľkou výzvou.
Čo by ste odkázali Vašim potenciálnym zákazníkom?
Zákazníkom by sme chceli odkázať najmä to, že u nás sa nemusia báť kúpy „mačky vo vreci“. Nepredávame len samotný produkt, ale aj pridanú hodnotu s ním spätú. Každý jeden produkt Vám otvára dvere do sveta nových zážitkov a skúseností. Každý, kto tu príde, získa radu naozajstného odborníka a najmä individuálny čas, ktorý je v dnešnej dobe taký vzácny. Osobná skúsenosť je však viac ako samotné slová, takže sa stačí prísť presvedčiť.